Vlaams Nationaal Zangfeest 2021

Mevrouw, Mijnheer,

De Raad van Bestuur van het ANZ heeft in zitting van maandag 7 september 2020 besloten het 83ste Vlaams Nationaal Zangfeest, dat normaal zou plaats vinden op zondag 21 maart 2021, uit te stellen. In de huidige omstandigheden is het niet mogelijk om een Zangfeest veilig te organiseren. Het risico dat we opnieuw het Zangfeest zouden moeten annuleren, met alle gevolgen daaraan verbonden (het terugbetalen van kaarten, verbrekingen van contracten enz.), is te groot. Eén jaar zonder ons Zangfeest is echter meer dan voldoende. Daarom hebben we besloten dat het Zangfeest 2021 zal doorgaan in het najaar van 2021, meer bepaald op zondag 10 oktober 2021 in de Lotto Arena te Antwerpen.

Ondertussen wordt er verder gewerkt aan nieuwe initiatieven, wordt er dit najaar nog een nieuwe webstek gelanceerd en wordt het scholenproject "Kinderen Zingen" verder uitgewerkt. De apotheose van dit scholenproject zal doorgaan op donderdag 24 juni 2021 in het OLT (Open Lucht Theater Rivierenhof in Deurne).

Bart Fierens

Voorzitter ANZ